New Balance - Beyond The Race-low.gif

NEW BALANCE

I KORTHET

+257 %

Högre visningsfrekvens jämfört mot snittet på YouTube

0,03 SEK

Högre visningsfrekvens jämfört mot snittet på YouTube


BRIEF

“Fearlessly independent” var New Balance paraplykonceptet för kommunikationen kring deras löpning- och lifestylesortiment. När New Balance ville stärka sin varumärkesnärvaro i Skandinavien behövde konceptet lokalanpassas för att tilltala den skandinaviska publiken.


INSIKT

En rörelse börjar alltid med en person som går sin egen väg.


LÖSNING

Att vara fearlessly independent är att gå sin egen väg oavsett vad andra tycker. Så inför vårt treåriga samarbete med New Balance utvecklade vi ett koncept där de samarbetade med profiler som inspirerar, motiverar och bryter ny mark. På så sätt fick New Balance naturliga språkrör inför varje kampanj som nådde fram till flera olika målgrupper vilket genererade både effekt och autenticitet.


BEYOND THE RACE

Under 2019 blev New Balance officiell huvudpartner till Göteborgsvarvet. I samband med det tog vi bland annat fram kampanjen Beyond the Race där vi följde fyra profiler med varierad erfarenhet av löping i deras tankar och förberedelser inför loppet.

997H

I samband med lanseringen av 997H-kollektionen riktade vi oss mot en yngre målgrupp med etablerade kreatörer som kampanjprofiler. Felix Sandman var huvudprofil och tillsammans med artisten Luana Kiara och neonkonstnären Josefin Eklund skapade vi en reach som var både bred och djup. Kampanjens kreativa uttryck baserades på profilernas respektive konstform och i samband med PR-bearbetingen producerade vi även Felix Sandmans musikvideo i vilken han bar kollektionen.

VONGO 10

Inför lanseringen av Vongo 10 aktiverade vi den svenska friidrottaren Lovisa Lindh och den danska maratonlöparen Anna Holm för att stärka vår relation till den skandinaviska löparvärlden. Resultatet blev två personporträtt som illustrerar de förberedelser och den disciplin som krävs för att nå stora mål och hur löpning kan vara mycket mer än bara en sport.


HÖR AV DIG

Oavsett om du behöver en UX-designer till ditt team, ett nytt kommunikationskoncept till ditt varumärke eller om du bara har en simpel fråga – låt oss veta!

Fyll i formuläret så hör vi av oss så snart vi kan.

Föregående
Föregående

HRF Stockholm

Nästa
Nästa

KLARNA