KLARNA

Välj när och hur du vill betala

BRIEF

Med över 85 miljoner kunder över hela världen är Klarna Europas största operatör för "Köp nu – betala senare". Eftersom de ofta får frågor om sin verksamhet från press och researchers ville de samla alla rapporter om sin organisation på ett ställe, för att kunna hänvisa dit. En utmaning var att de använder sig av en tredje part när de skapar sina rapporter, och dessutom behöver anlita dem varje gång det behöver göras ändringar i materialet. Detta var både resurskrävande och kostsamt.


INSIKT

Även den mest komplexa informationen kan göras enkel med design.


LÖSNING

Vi byggde Klarna Insights – en innehållsplattform som kunde hanteras internt av Klarnas team. Detta gjorde det möjligt för Klarna att äga sin egen process utan inblandning från tredje part. Plattformen var också skalbar och kunde användas på flera olika språk världen över.

Klarna Insights är främst riktad mot press och researchers som söker information om användares konsumtionsbeteende. Vi skapade en tydlig hierarki och förbättrade informationsarkitekturen för att göra bredden av rapporter och information lätt att ta in och förstå. Utöver navigeringen behövde rapporterna även vara lika enkla att hantera som en Klarna-faktura – vilket speglar den sömlösa upplevelse som varumärket är känt för. Detta innebar en uppdatering av infografik, kartor och informationsrutor. Vid behov kan de nu justeras och anpassas av marknadsföringsteamet efter behov, vilket fullbordade en förbättrad affärs- och användarupplevelse.

VARUMÄRKESGUIDE

VISUALISERING AV DATA

FLEXIBLA KOMPONENTER

HÖR AV DIG

Oavsett om du behöver en UX-designer till ditt team, ett nytt kommunikationskoncept till ditt varumärke eller om du bara har en simpel fråga – låt oss veta!

Fyll i formuläret så hör vi av oss så snart vi kan

Föregående
Föregående

NEW BALANCE

Nästa
Nästa

READLY