CandyKing – Pick, it, mix it, love it-low-Low.gif

CANDYKING

Pick it, mix it, love it…

I KORTHET

ökat engagemang på Instagram och Facebook

+253 %

Silver i Svenska Designpriset


BRIEF

Under 2019 ville Cloettas varumärke för lösgodis, CandyKing (tidigare Karamellkungen), förnya sitt varumärke och hitta nya vägar för att utmana sina konkurrenter. För att kunna ta positionen som marknadsledande behövde de ett kommunikationskoncept som stod ut i en annars väldigt generisk bransch, och som tog ägarskap över marknaden för lösgodis i Sverige.


INSIGHT

Att äta lösgodis handlar inte bara om smak; det handlar om att skapa speciella tillfällen i vardagen.


LÖSNING

CandyKing är mer än en påse godis. De är ett barndomsminne, hjälten när du blir dumpad och behöver tröst, eller en stund för dig själv medan livet sveper förbi i all sin hast. Därför skapade vi en spännande och levande värld i gränslandet mellan lösgodisets färger, former och texturer och de känslor och tillfällen vi alla upplever i vardagen. Med det här kommunikationskonceptet kunde CandyKing ta positionen som varumärket som talar till alla, spränger gränser och leder branschen framåt. Dagligen säkerställde vi ett optimerat varumärkesbyggande genom kampanjer, sociala medier och detaljhandel. Det ledde till att CandyKing gick från att vara ett varumärke som varken syns eller hörs till att bli det mest innovativa, intressanta och moderna lösgodisvarumärket på marknaden.


 HÖR AV DIG

Oavsett om du behöver en UX-designer till ditt team, ett nytt kommunikationskoncept till ditt varumärke eller om du bara har en simpel fråga – låt oss veta!

Fyll i formuläret så hör vi av oss så snart vi kan.

Föregående
Föregående

POWERED BY VÄNSTERPARTIET

Nästa
Nästa

HRF Stockholm