MP_UK_Cat_Vet_Cuddle_001.jpg

MANYPETS

Hund- och kattförsäkring

I KORTHET

+240%

fler köp via hemsidan

-25%

lägre kostnader per konvertering


BRIEF

Maj är den mest intensiva månaden för djurförsäkringsbolag i Sverige. Så på en överlag konkurrenskraftig marknad behövde ManyPets visa varför djurägare skulle välja just dem. Detta under en tidsperiod där samtliga konkurrenter gick ut med stora kampanjer för att vinna marknadsandelar. Vi behövde ta fram ett kreativt koncept för att highlighta de starkaste försäljningsargument och därmed öka intresset, kunskapen och likeability kring dem. Målgruppen var människor med en urban livsstil som kunde vara både nyblivna och vana djurägare.


INSIKT

Inget djurförsäkringsbolag förstår djurägares behov lika bra som ManyPets


LÖSNING

När ManyPets grundades pratade de med tusentals djurägare för att kunna skapa exakt den djurförsäkring de behövde. Därför ville vi berätta för katt- och hundägare att ManyPets är bekanta med alla de där konstiga, vanliga, roliga och helt galna situationer som kan uppstå för djurägare – men också hur ManyPets hjälper till att lösa de specifika situationerna. På så sätt gav vi varje försäljningsargument det utrymme det förtjänade i en kontext som djurägare känner igen.

ManyPets Casefilm

Med fokus på mindre städer

När vi lanserade annonserna i digitala kanaler visste vi att de mindre städerna ofta förbises eftersom många använder bred GEO-inriktning. Därför valde vi att enbart rikta kampanjen mot 10-20 småstäder. Resultatet blev en väl sammansatt kampanj som förmedlade humor, kunskap och igenkänning och dessutom ökade försäljningen med över 200%.


HÖR AV DIG

Oavsett om du behöver en UX-designer till ditt team, ett nytt kommunikationskoncept till ditt varumärke eller om du bara har en simpel fråga – låt oss veta!

Fyll i formuläret så hör vi av oss så snart vi kan.

Nästa
Nästa

POWERED BY VÄNSTERPARTIET