
GINA TRICOT
BRIEF
För att uppmärksamma och ära internationella kvinnodagen arrangerade Gina Tricot tillsammans med UN Women ”Power Girl Awards” på Berns i Stockholm. Galan bjöd bland annat på uppträdanden, prisutdelning, VR-fest och shopping. SPLIT Stockholms uppdrag var att ta fram kampanjmaterial för sociala medier med syftet att driva biljettförsäljning till evenemanget.
INSIKT
Nyfikenhet föder uppmärksamhet.
LÖSNING
För att bygga upp en hype inför lanseringen ville vi skapa en mystik och nyfikenhet kring evenemanget. Så genom tre kampanjfilmer i form av danstutorials gav vi successivt mer och mer information om att något var på gång. Första filmen kommunicerar exempelvis “Save the date” medan andra filmen hintade om att “Party coming up”. Varje film avslutades med Power Girl Awards logga. Vi gav inte för mycket, men inte heller för lite. På så sätt bearbetade vi målgruppen och ökade samtidigt på den befintliga följarbasen på Gina Tricots instagramkonto inför lansering. I samband med pressreleasen lanserade vi den fjärde och avslutande kampanjfilmen som tillkännagav galan och hänvisade till biljettförsäljningen. Samtliga biljetter sålde slut samma dag.
Vi var även på plats på galan för att producera en after movie som publicerades på Gina Tricots sociala medier.
POWER GIRL AWARDS
HÖR AV DIG
Oavsett om du behöver en UX-designer till ditt team, ett nytt kommunikationskoncept till ditt varumärke eller om du bara har en simpel fråga – låt oss veta!
Fyll i formuläret så hör vi av oss så snart vi kan.